oprofessionell

Popkulturell dissektion av vardagstristessen

En man i en grav

Publicerad 2010-11-08 22:35:41 i Allmänt,

En tyst vampyr just uppstigen ur en grav. Jag är fortfarnde tyst i mörkret. Det enda tecknet på andning är en ryckning i mitt skinn. Det enda tecknet på liv är ett hjärta som slår. Vad krävs för att öppna mina ögon. Vad krävs för att känna glädje eller smärta. Golvet och taket  kryper närmare men dörren är stängd. Jag har läst alla böcker om att må dåligt, jag vet sanningen och jag vet att jag har rätt. En dag kommer du fruka mig i väntan på natten.


Ett drunknande sinne ser dagsljus, jag kommer upp för luft. Jag vet att de bevakar mig, det är därför jag är tyst som en mus. Jag vet inte vad kärlek är men jag vet vad som känns rätt. Jag känner min sjukdom varje natt.Min TV fyller min värld med ljus, tjugofyra timmar med ett allseende öga. Det finns ingen väg ut här ifrån. Ingen väg ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela