oprofessionell

Popkulturell dissektion av vardagstristessen

I väntan på ingenting

Publicerad 2009-05-21 17:34:38 i Allmänt,

Ledig idag,  lite konstigt att vara det mitt i veckan men ändå välbehövligt. Räknade ut att jag tränat två pass om dagen i tre veckor utan uppehåll så det kanske är så konstigt att jag känner mig sliten. Glömmer lätt bort att kroppen behöver återhämtning ibland, specielt nu när det varit så intensivt ett tag. Sista tävlingen på ett tag nu på söndag hoppas att det går bra, vore skönt med ett bra avslut på terminen.

Köpte lite otippat ett nytt spel till Playstauon 2 igår. Persona 4 heter det och är ett JRPG.  Jag är inget fan av japansk kultur och har aldsrig förståt varför så många svenskar verkar så inne på det. Spelet är någon slags highschool-simulator/deckare/deungoncrawler-crossover som verkligen känns superjapanskt men ändå så gillar jag det än så länge. Egentligen så köpte jag det mest som ett tidsfördriv till inFamous dyker upp.



Känner mig lite off idag och har ingen lust med något större. Har mest spelat tv-spel och lyssnat på musik hela dagen. Kan inte bestämma mig för vad jag vill lyssna på så det blir mest Faith no more och Black Flag. Provar att casualblogga lite för att fördriva tiden tills det är dags att gå och träna lite. Blir nog bara lite teknikrull idag och sen streach. Ska bli skönt att få tävlingen gjord så jag kan vila lite nästa vecka och koncentrera mig på styrketräning.

Oroar mig mycket för framtiden just nu. Känns som jag blir av med jobbet rätt snart och jag har ingenstans att ta vägen när det väl händer. Vore skönt med lite trygghet i livet så man bara kunde slappna av och njuta någon gång. Just nu kan jag inte sluta tänka på vad jag ska göra när jag inte kan betala hyran längre. Mediernas eviga malande om finaskriser och nattsvart arbetsmarknad gör ju inte att dte är lättare att somna på kvällen. Får man tro Dagens Industri så kommer ingen någonsin att få ett jobb igen. Jag vet att det bara är skräckporpaganda för att sälja mer men det ligger ändå där och gnager. Kanske därför jag tränar så mycket just nu, det är enda gången jag inte tänker tanken "Snart är det kört"

Damn fine coffee! And hot!

Publicerad 2009-05-09 11:11:50 i Allmänt,

Lördag morgon mulet och ovanligt tyst i staden. Jag har en kopp varmt kaffe i handen och lyssnar på Promoes nya skiva "Kråksången". Bra grejor, kul med bra hip hop på svenska. Det har en tendens att bli lite väl ghetto för min medelklassångest. Hörde låten "Svennebanan" på radion här om dagen. Det känns som det blivit en missuppfattning längs vägen där någonstans. De som antagligen kommer dansa till den här låten på ett Harry's nära dig ikväll är samma personer som Promoe häcklar i låten.  För oss som varit med ett tag så är det sen så kallade "In bloom"-effekten, samma svennebananmänniskor spelade luftgitarr till Cobains giftigaste angrepp på 90-talet.

He’s the one
Who likes all our pretty songs
And he likes to sing along
And he likes to shoot his gun
But he knows not what it means

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela