oprofessionell

Popkulturell dissektion av vardagstristessen

Lilla Ego

Publicerad 2008-01-20 17:42:45 i Allmänt,

Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag, Jag

Nej, jag var nog inte så intressant

Kolla på mig...snälla

Publicerad 2008-01-09 14:01:17 i Allmänt,

Hur personligt kan en blogg bli. Det enda syftet med sånt här är ju att pracka på resten av världen en bild av hur jag vill att ni ska uppfatta mig. Bloggosvären bygger på att alla ljuger. "Det är så synd om mig", "titta på mig då", "min åsikt betyder något, den finns på Internet". Synd mina vänner, bloggar är bara själsligt porr. Ingen bryr sig egentligen om vad du skriver här, du är bara en fiktiv person av ettor och nollor som behöver uppmärksamhet för att överleva.

 

Det bästa med det här är att jag själv har den digitala uppmärksamhetskuken så långt ner i min hals att jag inte kan andas. Men jag vill ju vara till lags så det är bara att rotera tungan och hoppas på att belöningen snart strålar över mitt ansikte. Var det lika bra för dig som för mig? Lämna gärna en kommentar som minne av våran intima och personliga stund tillsammans.

 

Kommentarerna är som de smutsiga knullpengarna som ligger på bordet när det är klart. Lika naivt som en porrstjärna försöker du förklara att du gör det här för dig själv och att du njuter av det. Men innerstinne vet du att du inte är mer än en hora, men du låter hela världen se på.

Saker som gör mig glad

Publicerad 2008-01-05 11:13:47 i Allmänt,

Det krävs inte mycket för att göra mig glad. Ibland kan en enda bild få mig att skina upp och känna mig varm inombords.
image34
Skål ta mig fan. Har man polisonger som Blaze får man dricka offentligt


Nu kanske ni undrar varför Blaze Bayley gör mig glad. Det är inte bara för att han världens bästa t-shirt på sig, det är för att han har en kort reunion med det emenenta bandet Wolfsbane. Alla som inte är bakom flötet vet att "Live fast, die fast" med med just Wolfsbane är världens bästa skiva och att  "All hell is breaking loose att litle Kathy Wilsons place" den coolate EP som någonsin passerat en skivpress. Kort och gott Wolfsbane är bättre än ditt favoritband.

image35
Kolla här era jävla Emo-miffon. Om man gör bra musik blir man glad när man spelar den

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela