oprofessionell

Popkulturell dissektion av vardagstristessen

Tack Herr Berg

Publicerad 2005-10-30 21:35:37 i Allmänt,

 "Du är tyst
Jag har lögnen på tungan

Jag har brutit alla löften som du höll
Men jag gör vad jag kan
Förbli evigt unga "
- J.Berg - Vi mot världen


Du sätte alltid ord på den där känslan av tomhet som ersatte tonårsångesten. Det blir inte bättre när man blir vuxen, det är bara ett annorlunda vemod. Att var ofullständig och osäker, alltid utan rötter ständigt på flykt. Jag har glömt bort vad det är jag flyr ifrån men det slår alltid undan benen på mig så fort jag tror jag är på väg någonstans

Jag är så trött på mitt jävla gnäll

Trött på mitt jävla gnäll

Publicerad 2005-10-29 14:34:41 i Allmänt,

Jag fruktar egentligen inte misslyckandet. Efter all denna tid är det mer vana att misslyckas. Jag är alltid så nära framgången att jag känner dess frälsande ljus känner dess värme redo att omfamna det. Men som alltid stupar jag på mållinjen och allt känns så där bittert igen. Mörkret lägger sig runt mig och hopplösheten borrar sig ännu en gång genom min själ. Jag är så trött på att tvivla på att aldrig våga.

 

Jag vågar inte längre för att jag är så medveten om att jag aldrig räcker ända fram. Som ni kanske vet så blir jag aldrig klar och det är mitt fel bara mitt. Man blir så trött på mitt jävla gnäll.

 

 

Vi mot världen

Publicerad 2005-10-28 19:30:44 i Allmänt,

Ibland så finns det inget att säga. Livet lunkar på i sakta mak. Jag har slutat ta chanser jag vill inte riskera något igen. Tröttnat på mörkret, ensamheten är inte längre min grej. Min störst arädsla nu är att jag ska bli rädd för att vara ensam igen.  Ibland blir jag trött på att id vara mig själv. Att alltid vara rädd för det som är bra, eller för smällen när allt br arycks bort.

Så som alla gånger förr

Omega Minus

Publicerad 2005-10-10 22:16:16 i Allmänt,

Efter en lång tid i Nattgaraget studion är nu Omega Minus redo att släppa sitt första demo. Redan nu kan omslagsbilden visas upp för de väntade fansen. När bandet ombads kommentera hur materialet låter svarade de bara "förvänta er totalt jävla mörker". Både fans och kritiker väntar spänt på popens framtid.

Låtlistan är som följer

1. Om i morgon aldrig kommer
2. Fortsätt förbi
3. Vintersol
4. Lämna mig utanför
5. Andra sidan floden
6. 14:57
7. Nordanvinden
8. Jag bär på dig
9. När himlen har blivit trött

Realesedatum: TBA




Osynlig

Publicerad 2005-10-07 18:13:16 i Allmänt,

Lämna mig i fred. Men gå inte för långt bort, då blir jag ensam

Jag gömmer mig för att visa er, jag gömmer mig i mig själv

för att ni ska se

 

Jag mår bra, bara gå er väg, låt mig tyna bort

Kan ni inte se att jag inte är här

Gå er väg men inte för långt

 

Det finns ingen som ser vad jag gör

Jag har växt fast där jag är, jag har växt in i mig själv

Men jag gömmer mig i mig själv så ingen kan se

 

Begraver du mig när jag går

Saknar du mig när jag är här

Här är jag igen

Jag är slagen igen

Kan du se mig

Kan du se mig här



Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela