oprofessionell

Popkulturell dissektion av vardagstristessen

Världens sämsta människor

Publicerad 2007-09-20 13:17:51 i Allmänt,

Min cykel var stulen i morse. Rättare sagt min cykel var stulen igen i morse. Jag orkar inte ens bli upprörd. Allt jag kan tänka är att det måste var pinsamt att vara så dålig på att vara kriminell att man måste stjäla cyklar. När man träffar riktiga brottslingar och är sist med att presentera sig så måste det vara jobbigt att behöva lägga till epitetet "cykeltjuv". Biltjuvar och bankrånare måste le lite förstående åt cykeltjuven och sedan titta på varandra med den den där blicken som säger "jävla amatör".

Random svammel

Publicerad 2007-09-13 11:39:49 i Allmänt,

Jag misstänker att att kaffe som kommer ur automater på arbetsplatser förstör själen. Kaffe som egentligen är den olja som ska smörja maskineriet så man orkar dra sig igenom en dag till har här på IFM blivit den bittra medicin som påminner mig om att det måste finnas något bättre än att gör pro bono ex-jobb.

Att söka jobb jobb är för övrigt den värsta sortens själsligt horeri. Man ska gå upp i brygga för arbetsgivaren och viska i hans öra "jag är den du vill att jag ska vara, bara du ger mig pengar".


 

X-mas in hell

Publicerad 2007-09-12 10:53:48 i Musik,

Ibland hittar man en sån där skiva som gör att hela världen försvinner under tiden man lyssnar. Jag hade inte mycket hopp om Sixx A.M skiva med tanke på hur usla de senste Mötley Crüe-skivorna har varit. Det finns ingen plats i mitt liv för avdankad sleezerock. Men Nikki Sixx är ändå den första idol jag någonsin hade. Jag tror inte det hade så mycket med musiken att göra som att han var en jävligt cool knarkare. Jag kände mig tvungen att införskaffa hans soundtrack till livet mellan julen 87 och julen 88 då hans herionberoende var som värst. Sekunden jag hör de första tonerna vet ja att den skivan kommer att var det bästa jag hör i år. Till vad som låter som en jul i helvetet börjar Nikki berätta:

December 25th, 1986. Van Nuys.
Merry Christmas....
Well, that's what people say at Christmas, right?
Except for normally they have somebody to say it to
They have friends and family
They haven't been crouched naked under a Christmas tree
With a needle in their arm like an insane person In a mansion in Van Nuys
They're not out of their minds
They're not writing in a diary
And they're deffinitely not watching their holiday spirit Coagulate in a spoon
I didn't speak to a single person today I thought....why should I ruin they're fucking Christmas?
I've started a new diary and this time I have a few new reasons
One: I have no friends left.
Two: So I can read back and remmeber what I did the day before
And Three: So if I die, at least I can leave a nice little suicide note of my life
It's just me and you, diary.... Welcome to my fucking life
Nobody would believe the fuck that happens inside my head
It's haunted
Now I've come down from the drugs it seems like a sick play
That I saw in a theatre somewhere
Thirty minutes ago I could have killed somebody
Or better yet....myself

Det där är per definition "fucked up" och jag älskar det. Det här är verkligen ett soundtrack till ett liv. Ett hemskt, skitigt, ensamt och meningslöst liv.

Mental hälsa

Publicerad 2007-09-10 19:43:08 i Allmänt,


                  

Jag gjorde ett litet test på internet om min mentala hälsa idag. Man fick svar apå 100 frågor om sin personlighet och titta vad bra det blev

 

"You are unstable. Your relationships swing between intensely close and completely meaningless. Your sense of self changes dramatically, and the slightest impulse can send you on a destructive course of spending, over-eating, or drug abuse. Afterwards, you feel empty."


 

Vann jag en kaka nu eller?

Jävla internet

 

 

Vuxenpoäng

Publicerad 2007-09-10 15:19:08 i Allmänt,

Lämnade in min arbetsansökan idag. Vem kunde någonsin tro att jag skulle söka en doktorandtjänst inom teoretisk fysik. Det här känns nog som ett större steg än det egentligen är. Det här är första gången på länge som jag ser en framtid. Nu är väl inte chansen att jag får tjänsten så överdrivet stor men det är ändå skönt att ta klivet in i vuxenvärlden på allvar.

Jag tror jag får minus på vuxenpoängen med tanke på att jag redan planerat vad jag ska köpa för min första lön. Ett Playstation 3 och de Buffy the Vampire Slayer-boxar jag saknar.

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela