oprofessionell

Popkulturell dissektion av vardagstristessen

Mannen av stål är död.

Publicerad 2010-04-21 23:33:24 i Allmänt,



"Alla dör". Det var du som sa det först. Ditt arv är depression, sorg och känslan av att vara missförstådd. Jag förstod dig alltid Herr Steele. Jag trodde att du var som jag , en broder i misär. Din basstämma mässade om kristna kvinnor, blod och eld men framför la ned det som skulle bli min lag:


"The left, they say I'm fascist
The right calling me communist
Hate, hate, hate, hatred for all-one and all
No matter what you beleive
Don't believe in you-and that's true
We hate everyone "



Nattsvart cynism, glimten i ögat eller bara sanningen? Jag antar att det beror på vilket humör man är på. Det var det jag alltid drogs till när Type O Negative var involverade, dualismen mellan depression och humor. När jag ser på mig själv idag så märker jag att samma typ av galghumor har blivit min försvarsmekanism mot det mörka moln jag alltid har runt huvudet.


Så skål för dig Peter Steele, tack för allt. Dödens husband har plötsligt fått groupies, man kan ju bara undra om de kommer två och två.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela