oprofessionell

Popkulturell dissektion av vardagstristessen

Brev från 3:e våningen

Publicerad 2009-12-14 23:36:23 i Allmänt,

Hej

Det är jag igen. Det var länge sen vi hördes och jag undrar hur det går. Men du vet hur det är när livet liksom kommer mellan dig och allt du ska göra. Jag kommer nog hem snart men bara för en stund. Jag vet inte hur mycket hem det är längre, det finns ingenting där för mig nu.


Jag försöker leva en vanligt liv nu, jag tror du skulle vara stolt. Jag går samma gator upp och ner dag efter dag och alla dagar är sig lika. Ibland längtar jag ut, ibland pratar jag inte men någon på flera dagar. Jag vet inte riktigt vad jag egentligen vill göra med mitt liv. Jag undrar ibland vad du har gjort med ditt. Jag hörde från en än att du har bytt stad igen att du gör något nytt. Vissa dagar önskar jag att jag hade ditt mod, varje gång jag har de tankarna brukar jag gå ett varv runt stan och sen komma tillbaka till samma punkt. Jag letar efter något men bara går i cirklar hela tiden.

Ångestcancern är värre nu i mörkret och jag känner hur den äter upp mig sakta men säkert. Du vet hur det blir när jag fastar i det där molnet som skymmer min sikt. Jag måste klia i det där gamla såret bara för att kolla om det har läkt.  Men ibland så känns det bra trots allt, man glömmer bort så mycket, men ibland kommer gamla minnen över mig. Små löjliga saker som hur jag åkte förbi dig en gång när du gick på bron över ån men jag inte hade mod att stanna och fråga hur du mår? Är det inte konstigt hur det blir ibland?

Snön kom hit igår och jag kan s emin fotdpår när jag vände rmig om. Det är inte mycket men det är en liten trygghet. Minns du hur vi letade efter mönster i vardagen som skulle bli ett spår att följa för att hitta något nytt. Jag tänkt mycket på det där om vilka vägar vi valde och hur långt bort vi kom. När jag vänder mig om kan jag inte se vart jag började eller vem jag var då. Jag undrar om du gör samma sak eller håller du fortfarande blicken i skyn.

Jag hopas vi ses igen nån gång jag skulle gärna få veta om dina drömmar och allt som du hoppades på


Hälsningar från mig


Kommentarer

Postat av: jag

Publicerad 2009-12-28 22:37:47

har läst lite på din blogg och känner igen mig i en del saker. hoppas att du känner dig bättre snart

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela