oprofessionell

Popkulturell dissektion av vardagstristessen

VM i att hålla färgen

Publicerad 2008-10-13 18:28:58 i Allmänt,

Måndag en blåsig höstdag klockan halv tre kommer Jockes ord över mig och jag förstår plötsligt vad det är jag vill att han ska mena. Jag inser när man är ensammast i Sverige, när det är VM i att hålla färgen.

"Och jag drog med dig i mitt fall
och sen gled jag bara undan
så förlåt, förlåt för allt
 för min förbannade kluvna tunga
jag har ett foto någonstans
där vi är drottningar och kungar

Nu ligger bilder överallt
 där gamla ansikten är unga
och jag har letat som besatt
efter känslor som är försvunna
Det har varit en lång lång natt
men jag är glad att mina tårar
är behärskade och lugna "








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela