oprofessionell

Popkulturell dissektion av vardagstristessen

The more things change...

Publicerad 2008-12-14 11:22:49 i Allmänt,

Jag borde skriva oftare här men "vuxenlivet" är ganska tråkigt och tryggt.. Klockan ringer man går upp. Man går till jobbet och kväver själen ett tag med arbete. Man går hem och begrundar vad man gjort. Man tränar och sedan åker man hem och sover. Repetera tills man inte orkar mer.

Det finns en känsla av meningslöshet som inte går att få bort. Med andra ord är allt som det alltid varit förutom att Axl Rose faktiskt har fått ur sig en skiva. Kanske är miraklernas tid inte helt förbi. Det är det största som hänt (och lite mer osannolikt) sen Jesus gick på vatten. Jag är väl än av de få som faktiskt gillar personen Axl. På något konstigt sätt tror jag mig förstå honom. Han är som mig fast han har råd att vara det fullt ut. Som alltid så lyckas han prångla ur sig texter som träffar i det där stället där själen brukade sitta.

So bittersweet, this tragedy won't ask for absolution,
This melody inside of me, still searches for solution,
 A twist of faith, a change of heart kills my infatuation,
A broken heart provides the spark for my determination

Det är snart jul men det känns inte så än. Jag väntar fortfarande på att någon form av julstämning ska ramla ned från himlen och göra mörkret lite lättare. Men jag har ingen större lust att åka hem, det känns inte som hemma längre. Familjen inte så familjär och alla fiender vet mitt namn. Det är något som inte stämmer, det ligger något otäckt i luften som alla ser men ingen vill prata om. "I'm the asshole" så det är ingen som lyssnar på mig ändå.



 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela