oprofessionell

Popkulturell dissektion av vardagstristessen

Lögnare...omtagning

Publicerad 2007-02-24 09:42:46 i Allmänt,

Du tror att du ska leva resten av ditt liv ensam
i mörker och isolering....ja, jag vet
Du har varit där ute och försökt umgås med de där djuren
Och det lämnade dig full med förödmjukad förvirring
Så du stapplade hem och väntade på ingenting
Men den ensliga förfiningen av ditt rum spottade ut dig på gatan igen
Och nu är du desperat och behöver mänsklig kontakt
Och då träffar du mig och hela din värld förändras
För allt som jag säger är allt som du någonsin villat höra
Så du släpper alla dina försvar, och du släpper alla din fruktan och litar på mig
Totalt, jag är perfekt på alla sätt
För jag får dig att känna dig så stark och kraftfull inuti
Du känner dig tursam
Men ditt ego distraherar dig från verkligheten så du aldrig undrar
Varför saker går så bra för dig
Vill du veta varför?

För jag är en lögnare, ja jag är en lögnare
Jag kommer att riva upp ditt sinne, jag kommer att bränna din själ
Jag kommer att göra dig till mig, Jag kommer att göra dig till mig
För jag är en lögnare, lögnare , lögnare

Jag gömmer mig bakom ett leende och förstående ögon
Och jag säger saker som du redan vet så att du kan säga
jag kan verkligen identifiera mig med dig, så mycket.
Och all den tid du behöver mig är den tid då
Jag suger ut dig, förstår du inte det än?
Jag kommer till dig som en sorg och lämnar dig som ett beroende
Du kommer aldrig glömma mig…vill du veta varför?

Jag vet inte varför jag måste ljuga och ge dig så mycket smärta
Kanske är något inne i mig, kanske är det något jag inte kan förklara
För allt jag gör är att förstöra dig och ljuger för dig
Jag är en lögnare, en lögnare
Men om du ger mig en chans till så lovar jag att aldrig ljuga för dig igen
För nu har jag sett den destruktiva kraft en lögn besitter
Den är starkare än sanningen
Jag kan inte tro att jag någonsin sårade dig, jag svär att jag aldrig ska ljuga igen
Snälla, ge mig en chans till, jag ska aldrig ljuga för dig igen
Jag svär att jag aldrig ska ljuga igen, jag skulle aldrig säga en lögn, nej, nej
HA ha ha ha ha ha ha ! Hur godtrogen är du?

Jag är en lögnare
Jag beljuger dig, det känns bra
Jag ljuger
Det känns bra, jag gör det igen och igen
Jag gillar det igen och jag ska fortsätta ljuga
Det lovar jag

fri översättning av en text av Henry Rollins "Liar"

Kommentarer

Postat av: Lisa Borgh

Publicerad 2007-02-25 06:58:21

;)

Postat av: Millwall

Publicerad 2007-04-05 15:19:12

..jag tänkte först var fan jag kände igen den där texten ifrån-sen ramlade poletten ner....

Intressant lösning-.keep it up.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela