oprofessionell

Popkulturell dissektion av vardagstristessen

Sista ordet

Publicerad 2006-07-14 17:49:03 i Allmänt,

Oprofessionell tar sig an tidningen Cafés livsavgörande frågor



 

Vilken är din största fobi?

-         Att bli viljelös och tillhöra Svenssonmassan


 

Vad är det närmaste du kommit att dö?

– Jag genomled filmen King Kong. Nej, seriöst jag skulle tro att en överdos droger i tonåren nog var det närmaste jag kommit


 

Hur vill du dö?

– Gammal och under en flicka som bara är en tredjedel av min ålder


 

Om du fick leva ett nytt liv efter din död och fick välja mellan Hugh Hefner eller Nelson Mandelas liv – vilket skulle du ta?

-         Nelson Mandelas givetvis. Han har gjort något viktigt med sitt liv i stället för att vara en jävla pajas som Hefner. Ska man göra något ska man göra det ordentligt. Playboy får man bara lite mysballe av.


 

Vilken är din favorit svordom?

-         Kuuuuuuken


 

Vilken bil skulle du helst äga?

–        Vilken bil gör wannabe-brats mest avundsjuk? Den bilen ska jag ha


 

Nämn fem saker du gör när ingen tittar?

-         Knullar, runkar, kollar på wrestling, sitter i bara kalsonger och är dryg på internetforum, diskar


 

Vilket är det konstigaste SMS du fått?

-         Du, Pelle och Danne är de sämsta människorna i världen och ni förtjänar varandra


 

Har du haft en riktig dålig drogupplevelse?

-         Bara när jag inte fått tag i droger när jag behöver dem


 

Vilket är ditt favoritord?

-         ”Jag” gärna i kombination med ”är bättre än dig”


 

Vilken är din största motgång i livet?

-         Vad fan är en medgång?


 

Vad hatar du mest av allt?

-         Folk som inte tänker själv. Och folk som startar bråk och sen inte pallar att få stryk. Finns inget värre än att bli påhoppad och spöa ned killen för att sedan bli polisanmäld för att man har försvarat sig


 

Konstigaste stället du vaknat upp på?

-         Säffle


 

Tidernas coolaste filmcitat?

-         Sugar?

-         No thanks, I’m sweet enough

Bricktop i ”Snatch”


 

Ditt favoritgift?

–        Smirnov med apelsinjuice 70/30 är ungefär lagom. Man vill ju inte att det ska smaka för mycket juice


 

Vilken dag har varit svårast i ditt liv?

-         Alla dagar då man bestämt sig för att gå vidare ifrån något som håller en nere. Den där ångesten med tanken ”det kanske inte är så illa skiten ändå” är jobbig att övervinna.


 

Ditt livs bästa respektive sämsta affär?

-         Jag gör inte affärer. Jag tar det jag vill ha och tar sönder det jag inte vill ha


 

Din käraste ägodel?

-         Min gitarr.


 

Ditt livs mest minnesvärda telefonsamtal?

-         Hur kan man ha ett sådant egentligen. Telefon är någon man använder för att stämma träff med  någon. Inget minnesvärt kan någonsin komma hur en lur,


 

Märkligaste rykte du hört om dig själv?

-         Att jag skulle vara en bra kille


 

Vilket av dina karaktärsdrag är minst stolt  över?

- Min blygsamhet

 
Narurlig miljö

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela