oprofessionell

Popkulturell dissektion av vardagstristessen

Gammal hedlig ilska

Publicerad 2006-07-13 21:17:48 i Allmänt,

Jag blir förbannad av att leva i ett land som är på väg åt helvete. Arbetslösheten är större än någonsin och företagen lämnar landet som ett lämmeltåg på väg mot länder med billig arbetskraft och normala arbetsgivaravgifter. Detta händer framför näsan på oss och vad gör media? Jo de har fullt upp att berätta vilken C-kändis som har hånglat med vilken på den senaste premiären i Stockholm.

 

Vård, skola och omsorg faller sönder runt oss men jag får läsa om hur många sommarflörter Big Brother Jessika har haft. ÄR folket i det här landet verkligen så jävla avslaget att det slutat bry sig. Är det så att alla svenskar sitter hemma och käkar knäckebröd och klagar för sig själv men när det väl gäller så håller man käften?

 

Folk frågar mig varför jag är så arg. Det är fel fråga. Frågan borde vara varför ni är så mesiga. För att ni gav upp kampen. Fan, bränn allt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela