oprofessionell

Popkulturell dissektion av vardagstristessen

Musiken då?

Publicerad 2006-04-20 18:33:21 i Allmänt,

Vi har börjat jobba på lite nytta material för vad vi bestämt ska bli en EP. Det vill säga  en något mindre antal låtar en förra projektet. Så här i efterhand så känns demon Vintersol som det skulle ha behövt lite mera arbete. Jag är vansinnigt onöjd med hur ett par låtar blev. Skulle gärna göra om dem vid ett senare tillfälle.


Till nya EP:n så har ja hittills skrivit tre låtar var av två är färdiga och inspelade. Den första blev helt perfekt men jag är mer osäker på den senaste. Jag tycker det fatts något och texten är inte en av mina bättre. Jag har börjat fatta hur man skriver låtar till den stilen som vi spelar och det känns som låtarna lite mer levande den här gången.


Pelle har äntligen brutit sin sömn och kommit in med en ny låt. Den är inte inspelad än men den känns redan som n riktig höjdpunkt. Jag har också en ny låt till som jag bara väntar på att jag ska skriva en text till. Jag vill skriva något nytt som jag aldrig gjort innan. Nåt som handlar om mitt liv nu. Får se hur det går. Min svansång ska bli ihågkommen av alla som hört

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela