oprofessionell träning

Jag slåss och håller kroppen varm

Nybörjarstart

Publicerad 2011-01-17 23:21:59 i Allmänt,

Idag så drog vi gång på allvar med nybörjarstart i både ju-justu och BJJ. Båda passen var välbesökta och folk verkade ha riktigt roligt. Hoppas att många fortsätter köra.

I sport ju-jutsun så satsar vi på årets förta tävling som går i göteborg om två veckor. Ska bli kul att svinga lite och extra roligt är att vi är ett så stort gäng som åker. Själv har jag inga direkta mål och förväntningar på tävlingen utan jag vill mest bara kolla att jag håller och att jag fortfarande utvecklas. Skulle känna mig som en hycklare om jag inte levde som jag lär ut

Jag har planerat terminen lite smått och ska bara få tummen ur och få ner det på pränt också. Fokus ligger på övergångar mellan serier och på följande tekniker

  • ko uchi gari
  • o uchi gari
  • harai goshi
  • seo nage
  • uraken
  • haito
  • yokogeri

Kommer bli grymt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela