oprofessionell träning

Jag slåss och håller kroppen varm

MMA med Uffe

Publicerad 2010-10-23 18:19:59 i Allmänt,

Körde att pass MMA med gästinstruktören Ulf Silverbern på klubben idag. Enormt roligt clinchgame och ground and pound. Ulf hade många bra tips och för mig nya lösningar på typiska problem som alltid uppstår i grappling. Jag försökta ta åt mig så mycket jag kunde av allt han lärde ut. Kul med nya influenser, jag kände att jag behövde något nytt att leka med då jag ofta blir lite trygg i mitt game som jag tränar i vanliga fall. Jag tror jag måste hänga med upp till Escelate mer och köra då de verkar ha en bra klubb.


Det var ett tag sen man röde på sig för att träna och jag tror det är dags att bli lite roadwarrior igen för att lära sig nya saker. Det sköna med kampsport är att det alltid finns någon som kan lära ut nya saker man kan bygga in i sitt game.

MMA är verkligen kampsportens svar på jazz. Där alla andra trampar på efter samma gamla marschtrumma handlar MMA om att ta till sig kampsporten och göra den till sin egen efter de förutsättningar man har. Man får improvisera och leka sig fram mer. Jag gillar att MMA:n visar att man kan ta samla gamla principer som alltid funnits i kampsport och göra någonting nytt  med det.

Det börjar bli intressant nu

Publicerad 2010-10-10 22:25:39 i Allmänt,

Terminen är halvägs och saker börjar bli riktigt intressanta. Massiv närvaro på Sport Ju-jutsun har gjort att det varit riktigt kul att instruera. Många börjar bli duktiga och det finns helt klart en grund att bygga en ny generations fighters i SJJ. Orkar bara alla hänga i och satsa så kommer vi nog säkra medaljregnet fortsättningsvis också.


Jag hoppas bara att några fler vågar satsa på att bli bra och att tävla lite. Man behöver inte ge upp hela sitt liv bara för att man ger sig fan på att bli så bra man kan. Ibland får man bara välja träningen före något annat kul men det är värt det till slut. Jag tror inte många själva inser hur snabbt de blir bättre men för mig som står på kanten och noterar så syns det enorma framsteg för alla tränande i gruppen. Jag funderar på hur vi ska ta det hela till nästa steg för att bli ännu bättre. Jag skulle vilja veta mer om allas personliga mål med träningen så att vi kan bygga en väg framåt tillsammans.

 

Det har gått bra för våran landlagsstjärna Veronica som började uppladdningen inför VM med att vinna German Open som är en av världens största ju-jutsutävlingar. Det är roligt att varit med på hennes resa från nybörjare i SJJ till att få tävla på ett VM. Motgångar och medgångar, tro och tvivel men till slut framgång.  Jag tar ingen cred för hennes framgång, den har hon skapat själv med disciplin, hård träning och ett jävla driv, men jag vet att jag tillsammans med alla andra som tränar med henne regelbundet har hjälp henne att bli så bra som möjligt.

 

BJJ:n har jättemånga nybörjare och det rullar på bra. Jag har själv nästan helt tagit min hand från BJJ:n och tränar bara som en vanlig dödlig. Avanceradgruppen börjar bli riktigt bra och det är många som har tränar länge som kör. Det känns kul att man aldrig saknar utmaning och alltid har en chans att lära sig. Själv har jag börjar försöka köra nya tekniker för att bredda mig vilket resulterar i att jag klappar av rätt ofta men jag märker att det går bättre och bättre. Har kört en del med Stefan på sista tiden vilket är bar eftersom har ger mig tips hela tiden, personlig coach är ju lyxigt.

 

Shootfightingen fick en flygande start med massor av nybörjare. Jag var med och svingade så mycket jag orkar men känner att jag inte orkar riktigt så mycket som jag borde för att kunna köra riktigt regelbundet men jag ska skärpa till mig där. Kul träningar och bra att få köra mycket grunder igen. Det känns som jag instruerar väldigt mycket grunder men nästan aldrig tränar dem själv. Gött att min vapendragare Jonas vann sin första Shootfightingmatch också.

 

Det går bra klubben just nu och det är en skön anda på alla passen som jag hånger på i alla fall vilket är skönt.

 

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela