oprofessionell träning

Jag slåss och håller kroppen varm

Måndag 26/1

Publicerad 2009-01-28 11:06:27 i Allmänt,

Halvguard

Vi tittade lite närmare på den mycket viktiga positionen halvguard. VI jobbade från toppen och underifrån.


Vi gjorde


- passering från toppen till mount

- jobba till gurd från botten

- Old School (klipp kommer ikväll)

Runt 40 personer på passet igen. Mycket bra

Söndag 25/1

Publicerad 2009-01-26 11:56:04 i Allmänt,

Sparry-hooken

Jag tog hand om söndagspasset och gick igenom

- Sparryhooken
- Byta från Sparryhook till armlås eller omoplata
- Triangaelvariant med armlås

Torsdag 22/1

Publicerad 2009-01-22 21:33:01 i Allmänt,

Side controll till mount och ett härligt rakt armlås

En lite mindre skara idag med bara 30 tränande men det var bra drag ändå. Nybörjarna håller vansinnigt hög nivå och allt ser lekande lätt ut.

Idag kikade vi lite på

-side controll
- mount
- försvar mot mount. Här är ett klipp som visar tekniken
-armbar från mount (klicka för film)

Vi tränade även på att gå från guard till side och sedan till mount. Sedan blir man flippad och det är den andres tur att göra samma övning.

Nästa gång: Halv guard. En viktig position och vi ska titta på hur man tar sig ur den både från underläga och överläge


The Jonas and Lars Tap out challange '09

Jonas fick in armbar från side mount och Lars klappade.

Jonas - Lars
1-0

Tisdag 20/1

Publicerad 2009-01-20 23:27:57 i Allmänt,

Sport Ju-jutsu


Japp, från och med nu så kommer även sport ju-jutsupassen komma med här. 

Idag var vi tolv personer på passet vilket är föredömligt bra. Man känner sig väldigt peppad att instruera när det är ett
gäng där. Hoppas vi fortsätter trenden.


Passet bjöd på uppvärmning med ett par av Stefan judodrillar. Bra teknikträning med fokus på att träna med varandra vilket är viktigt. Övningarna börjar sätta sig för de flesta nu och det blir därför bra tempo.


Teknikbiten av passet innehöll följande


-Favoriter i kast (10 min)

-Favoriter i slag och spark (10 min

-Kontring efter trigger


 Sparringen bestod av cirkelsparring i 3 minutersintervaller. Vi ställde upp enligt följande formation


-En station med Sport ju-jutsu, båda roterande

-En station med slag och spark där Jonas var en fast punkt

-En station judo med ett inhopp av Erik som fast utövare

-Två stationer BJJ med Manne och Jonas som motståndare


 Detta träningssätt fungerade mycket bra och alla kunde köra alla byten.

 Alla körde på som tusan hela passet och jag är väldigt stolt och nöjd.

Måndag 19/1

Publicerad 2009-01-20 23:14:16 i Allmänt,

Passera, flippa och triangla

 

Nytt rekord på träningen med 40 personer. Jätteroligt för oss som håller i det hela att det kommer så mycket folk. Det tar vi som ett bevis på att de vi gör är bra och roligt

 

De tekniker vi gick igenom var

 

-Guardpassering
-Sissior sweep
-Triangelstrypning

 

Jag ska skärpa till mig och fixa lite videoklipp på tekniker från och med nu.

 

Nästa pass så blir det lite sidecontrol och mount. Skulle inte förvåna mig om det blir en och annan armbar från båda positionerna

Torsdag 15/1

Publicerad 2009-01-16 08:15:13 i Allmänt,

Guard, side och submit

Första passet på den nya tidigare tiden. Jag lyckades självklart fastna på jobbet och lämna kvar min hjärna där när jag stressade där ifrån för att hinna till träningen.

De tekniker vi tittade på var

- Guardpassering över benet
- Sidecontroll
- Ta sig tillbaka till guard från underläge i sidecontroll
- Figure 4 armlock

Vi tränade även att ta oss från guard till sidecontroll och därifrån avsluta.

Som vanligt avslutade vi med en halvtimmes sparring. Jag kände mig mest som en sparris och inte så mycket för sparring och resultatat var relativt halvhjärtat men ändå roligt. Det blir mycket jobb i någons guard för mig den här terminen.

Alla andra körde på bra och jag är uppriktigt imponerad av hur bra många blivit på kort tid

Vi var 28 personer på passet vilket jag tror var nytt rekord.

Måndag 12/1

Publicerad 2009-01-13 08:13:06 i Allmänt,

Nybörjarstart

Ett gäng nya BJJ-utövare dök upp och vi kollade på guard

- En enkel passering
- Flowersweep
- Armbar

Alla nya var väldigt duktiga och det kändes enkelt att var nybörjarinstruktör

Och nu till det viktiga


The Jonas and Lars Tap out challange '09


Det var det första mötet i denna serie om 20 matcher som ska gå under våren. Båda kändes sig fram för att se om man kunde utnyttja motståndarens träningsvärk på något sätt men efter fem minuter var det fortfrande inget avklapp


Jonas - Lars
0-0

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela