oprofessionell träning

Jag slåss och håller kroppen varm

Ni är bäst

Publicerad 2009-12-15 23:21:40 i Allmänt,

Idag körde vi en gradering på Sport Ju-jutsun och det värmde fan ett gammalt instruktörshjärta att se folk köra så jäkla bra. Det känns som vi är ett team som är på gång nu med ett gäng nya talanger och ett par gamla rävar. Jag vet inte vad det är vi gör rätt i Linköping men det är något i alla fall för det jag såg idag var den mest imponerande uppvisningen jag sett när det gällde nybörjare som ska ta sitt första bälte. Snygga kast, feta smällar och rear naked chokes för hela slanten.

Mutha fuckin' gulbälten ya' all


Att se folk köra som att deras liv hände på det för att sedan highfiva och gå vidare för att coacha sina vänner i nästa byte är något som verkligen tänder glöden för det vi håller på med i det här gamla instruktörshjärtat. Det som verkligen lyste starkast idag var hjärtat och glädjen. trots att tekniknivån var skyhögt över vad man kan förvänta sig av ett gäng som tränat en termin så märktes det att vi är ett team som tränar tillsammans. Varje byte är ett steg närmare de mål man har vad de än må vara och vi hjälper varandra att nå de målen. Kampsport tränar man som ett lag och det laget har man i ryggen när det gäller på tävling. Det jag såg idag var något som vi alla har byggt tillsammans och något vi alla kan känna oss delaktiga i

Bästa gänget?



Sist och inte minst så vill jag tacka Einar som har slitit som ett djur den här terminen och jag hoppas du tar åt dig av äran nu för det här är din förtjänst då du hållit fanan högt då vi andra inte orkat. En hjälte, en inspiration eller bara en jävla islänning, vad vet jag?

Ju Jutsu = glädje

Terminen går mot sitt slut

Publicerad 2009-12-02 23:35:45 i Allmänt,

Nu har vi snart klarat av ännu en termin med stenhård träning, blod, svett och dårar. För klubben har det varit en jättebra termin med massor av nytt folk på Sport Ju-jutsun och BJJ:n. Vi har tävlat och skördat massor med framgångar och fått två nya bluebelts. Alla har klivit ett enormt steg framåt i sin utveckling som kampsportare och förhoppningsvis som människor. Det har varit väldigt roligt att instruera den här terminen för det känns som att alla som tränar är väldigt intresserade och vill bli bättre. Det gör vårat jobb som instruktörer lättare.
Personligen så har det inte varit min bästa termin resultatmässigt men helt klart den viktigaste terminen jag haft på länge. Jag vet var jag står i mitt utövande och vad jag behöver jobba på. Det är snubblande nära att saker börjar gå min väg på tävling och jag hoppas kunna göra bättre ifrån mig nästa termin. Redan nu har jag börjat planera för alla tävlingar som jag ska hinna med. SM i sport ju-jutsu är målet och jag hoppas att jag ska nå dit och göra min bästa tävling någonsin den dagen. Det kommer vara hårt arbete med många långa timar på mattan, på gymmet och i spåret men det kommer gå lätt eftersom jag känner mig galet peppad efter varje pass jag tränar på klubben.
Andra saker jag ser fram mot är att fortsätta utveckla klubben nästa år. Jag har massor av idéer för hur vi ska träningen till nästa nivå och det ska bli riktigt kul att se ett gäng nya instruktörer och vad de kan göra. Själv tänker jag lägga en del tid på att utveckla träningen med handmitsar. Det är en konst att kunna slå på dem men även att bli en bra mitshållare. Jag gillar träningen med dem för att man kan få ett flow som är svårt att få till när man slår mot en motståndare plus att man kan dra ut tekniken utan att behöva oroa sig för slå för hårt och skada någon.
Jag bjuder på ett klipp som visar hur Chuck Lidell tränar med mitsar. Många bra drillar att titta på och bli inspirerade av.

Lite blandade bilder

Publicerad 2009-12-02 23:09:05 i Allmänt,

Framgångar på Tapout
Man blir glad av BJJ

Mer glädje
Halvguard får tumme upp av denna bloggare

Veronica gör det hon gör bäst



Min stoltaste stund som instruktör

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela