oprofessionell träning

Jag slåss och håller kroppen varm

UFC live och lite annat

Publicerad 2010-11-17 22:36:54 i Allmänt,

Under helgen var jag i Tyskland för att beskåda UFC live och jag måste säga att det överträffade alla förväntningar. MMA gör sig helt klart bäst live och när det är så professionellt som detta arrangemang var så är det en ren fröjd att närvara.

 

Jag blev väldigt imponerad av hur hårt det smäller i buren och hur avslappnade alla utövare var. Fantastiska idrottsmän som verkligen inspirerar amatörer som mig själv. Man vill träna lite hårdare och bli bättre än någonsin när man har sett hur bra man kan bli.

 

Skönt att komma bort en helg också och inte behöva oroa sig för varken träning eller klubben. FÖrutom att vara utövare och instruktör så sittar jag ju även som ordförande för Ju-jutsun i klubben. Det har varit ett par tunga veckor på den posten där Shootfightingen bestämt sig för att lämna klubben och det är allmänt kaos inför framtiden. Jag älskar verkligen min klubb och att träna där men ibland så suger den administrativa biten ur all glädje ur det hela, men nu känner jag mig taggad igen. Vi ska bli stans bästa klubb med gi har jag bestämt mig för. SJJ och BJJ ska leda vägen!

 

Träningen rullar på men bröstkorgen är fortfarande kass och jag har lite svårt att få till det. SJJ-gänget ser bättre ut för varje vecka och jag hoppas de hänger i efter jul också nu när vi har byggt en grund att stå på. Jag har bestämt mig för att ta svart bälte i SJJ till sommaren. Nu ska jag bara planera träningen fram tills dess för min egen del, den träningen kommer behöva skiljas ut från den vanliga SJJ träningen så jag inte stör de andra.

 

En lien video med hur man passerar De la Riva Guarden bjuder jag på också.

 

De La Riva Guard Pass Bjj - Funny videos are here

 


Jag ska försöka ta tag i bloggandet framöver också.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela