oprofessionell träning

Jag slåss och håller kroppen varm

Saker vi gör och varför vi gör dem

Publicerad 2010-01-21 23:20:48 i Allmänt,

Reporter-  So why do still go out there and do it night after night? How do you motivate yourself to play a club with 50 people  after singing with a band like Iron Maiden?
Blaze Bayley - Because I love what I do. Can you say the same thing when you have to interview a guy that plays in front of 50 people.

Jag älskar verkligen den där snubben, Blaze alltså, han har alltid bra svar på svåra frågor och han är den starkaste människan jag har haft nöjet att få träffa och följa under en lång tid. Jag älskar hans passion för den musik han gör och jag vet vad han känner. Jag känner samma sak för kampsport. Jag brinner för det och det är något som har hjälp mig genom mycket genom livet.  Kampsporten är den där mentala platsen där jag får vara lugn. Det kan verka märkligt men på mattan så finns det inga problem.  Världen snurrar snabbare och snabbare och ibland känns det som man inte riktigt hänger med men under under en hård rond så står tiden stilla och man får vila lite.
"Karate är sanningen" brukar Brian Fitkin dra till med när han blir intervjuad och det är inte så dumt tänkt. För mig är det sanningen och en av de få sakerna i livet som är äkta. Det finns inga undanflykter inga dolda agendor, det finns bara fighten och träningen. För mig är alla lika som kommer in och vill träna med oss. Det spelar ingen roll var du kommer ifrån, vad du har gjort eller vem du är du är på mattan nu och det är dags att fightas. Rik eller fattig, här betalar du med blod, svett och tårar. Vill man bli bra kommer det göra ont men det gör lika ont för alla. Men om du orkar så kommer du aldrig ångra dig för du kommer att få igen allt tusen gånger om och du kommer ha träffat många nya vänner längs vägen som du aldrig skulle ha träffat annars

Förlorar man en SM-final så faller man en stund men ställer sig upp igen. Man vet att på nästa träning så kommer man få en handklapp av någon och ett "Grymt bra kört". Det räcker för att man ska orka resa sig igen. Man lär sig förlora, man blir ödmjuk inför det. Jag gjorde en riktigt dålig höstsäsong men jag känner att det för mig var den viktigaste och bästa säsongen jag gjort eftersom jag vet att jag reser mig och att jag fortfarande brinner. För mig är kampsporten det där klistret som håller ihop mig och som fyller mig en slags mening och riktning.
För mig är den störta vinsten att jag vet att jag bidragit till något som är större än mig själv. Lönen för mödan får man varje gång som klockan går igång och fighten börjar igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela