oprofessionell träning

Jag slåss och håller kroppen varm

Sport Ju-Jutsu Söndag

Publicerad 2010-08-30 19:18:03 i Allmänt,

Börjar komma in i instruerandet nu efter sommaren. Jag brukar bara hitta på ett pass i farten men jag tänkte att jag ska planera upp terminen under veckan.
Nåväl uppvärmningen tog riktning snett åt höger och plötsligt tränade vi på lyftkast och att kontra det samma med sume gaesh i. Alla fick till det bra. Jag tror på att träna teknik under uppvärmningen, jag pallar inte själv att göra massa onödiga övningar.


Lyftkast: Te guruma


Sume gaesh, ett gäng varianter på kastet också.



Sedan blev det lite slag och spark med den gamla "två steg framåt ett steg bakåt"-rutinen med lite varianter på slutet. Väldigt poängkarateinfluerat, men det behövs verkligen tränas på att förflytta sig och det är en bra övning för både nybörjare och gamla rävar. Jag och Jesper lade fokus på att inte slarva med någon teknik trots att man har ett slutmål som ligger tre-fyra tekniker längre fram.


Lite sparring på det och sedan tittade vi sidecontrol. Det är för lite mark på  sport ju-jutsun. Det har blivit så eftersom vi har BJJ i klubben, men alla har inte tid att gå på alla pass (ett under att jag själv hinner träna alla pass som involverar sparring under veckan).


Vi körde en enkel escape från side till guard och sedan Lasse Wallin-svepet till knee on belly. Avslutade med lite rull på marken. Bar träning trots få deltagare.  Hoppas folk kommer igång och kör kontinuerligt under hösten. Vore kul om man kunde lyfta hela gruppen ett snäpp.


Lars Wallin-svepet

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela