oprofessionell träning

Jag slåss och håller kroppen varm

Vägen till Scandinavian Open BJJ 2009

Publicerad 2009-09-14 23:32:57 i Allmänt,

En månad kvar till SOBJJ 2009 och idag började uppladdningen på allvar. Målet är att ta medalj i klassen -88,3 kilo för blåbälten.

Kände mig seg i morse efter två dagars läger i Nacka. Grymt bra läger för övrigt, Rob Haans var där och visade lite judoknep som inte var att leka med. Väldigt skönt att bara få lära sig i en hel helg. BJJ:n var superb med massa nya saker att fundera på. 

Vägde in på 87,9 kilo idag vilket är på tok för mycket. Ska ner till ca 85 kilo så det blir ett par hårda veckor nu.

Körde gym som vanligt på lunchen. Det blev bröst idag och jag kände mig hyfsat stark. Slarvade lite i bänkpressen och fick inte till de två sista setten.

BJJ på kvällen och jag instruerade lite tekniker från underläge i mount. Det blev elbow escape och gammal hedlig brötbryggning. Danne visade leg over escape som är en av mina personliga favorittekniker. Ska försöka komma ihåg att visa en variant på den nästa gång. Testade att ha lite mer teknik på uppvärmningen idag och jag tror det funkade ganska bra. Visade två tilllämpningar av hip escape och liet annnat tjo och tjimm.

Sparingen kändes väldigt och avslappnad för mig. Testade en ny variant på side som funkade väldigt bra. Testade även att röra mig mycket från side och north/south. Fick bra flow i röresöen så jag glömde helt av att gå på submissions.

Sen fick vi piska Gottfarb som fått sig ett blått snöre under helgen och idag blev han ett fullblods-blåbälte efter ett litet gatlopp.

En bra träningsdag för mig idag och jag kände mycket träningsglädje. Borde ha rullat med Stefan på BJJ:n för att träna defensiven. Kommer fler tillfällen för det i veckan hoppas jag



Elbow escape

 

Foot over escape

 

Brötbryggan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela