oprofessionell träning

Jag slåss och håller kroppen varm

Sport ju-jutsu FTW

Publicerad 2009-09-29 23:04:58 i Allmänt,

Tisdag är nästan lika hemsk som måndag om inte värre. Man kan liksom inte leva på föregående helgs lugn längre och det är långt till nästa chans till att softa/leva rövare.

Glömde väga mig i morse men kom ihåg att gå till jobbet i alla fall. En liten seger men ändå en seger...

Komplex på gymmet idag. Det är allti dem skön galghumor när det är dags för veckans värstingpass. Komplex är smärta, ilska och ångest på samma gång. Vi straffar oss själve för att vi är lata  och hoppas vi blir bättre människor av denna hemska övning. Ville ligga i fosterställning och gråta när det var dags för set nummer fyra men bet ihop och  grät bara innombords. Sista settet är bara avvärming men ändå smärtsamt. Jävla idiotöving...betyder det att vi är idioter som kör den?

Sport ju-jutsu på kvällen. 16 pers på mattan som körde bra som tusan. Finns en del riktiga talanger bland nybörjarna och det ska bli kul att se hur bra de kommer vara om ett år. Shit, Linköping kommer ju äga hela ju-jutsuvserige med den här utvecklingen.

Det blev brottning som uppvärming och sedan lite skön judo. Morote Seioe nage och haragoshi var dagens kast och jag fick riktitg bra träning när jag körde med Stefan som är en fena på judo. Lärde mig hur mycket som helst. Måste lägga på ett extra kol i judon och ta nästa steg där. Jag känner att jag har teknikerna men måste våga fullt ut i sparringen.

Tränande i princip bara på att stå på håll och pricka ut folk i sparringen vilket var bra eftersom det var dagans personliga mål. Judon kändes lite slapp och jag körde nästan bara de tekniker jag är bra på. Borde öva mer på mina nya kast.

På tal om kast så bjuder vi ännu en gång på the best of Koga. Judo när det är som bäst


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela