oprofessionell träning

Jag slåss och håller kroppen varm

Monday is funday

Publicerad 2009-09-29 22:48:31 i Allmänt,

Måndag...vad kan man säga som inte redan sags om denna satans avkomma till dag. Jag vaknade i fosterställning och bestämde mig för att ligga kvar dår ett tag eftersom jag ändå jobbade närmare 60 timmar förra veckan så jag har lite flex att ta av. Gick upp efter en timme och vägde in på 86,1 kilo. Känns bra att det går åt rätt håll. Kommer nog ligga bra till när det är dags

Väl på jobbet så blev det förstås gym på lunchen. Bänkpress, sned hantelpress, flies och reverse rodd. Simon tyckte att bänken gick så dåligt så hans bestraffade sig sälv, och mig, med dips. Mör och fin tilll kvällens brassepass, var fortfarnde seg efter söndagens dubbelpass.

Kände mig hyfsat taggad på brassen och körde lite rörlighetsdrillar och "kombinationer". Jag tror att det är bra att kunna röra sig mycket och byta anfall när man ligger i guard. Alla körde bra som tusan och fick bra flyt i övningarna. Det jag visade var en armbar- omoplata - flip -armbar från shoulder mount, triangle - armbar - triangle, samt armbar-flowersweep-armbar från mount.

Sparringen gick bra för min del och jag känner att min spärr för att dra ut folk har släppt. Har inte fått till det på ett par månader men nu har det släppt och avklappen kommer oftare från mina motståndare. Blev ägd av Johan som vanligt men kände ändå att jag hade lite mera chans den här gången

Har börjat fila på min gameplan till Scandinavian Open. Det verkar funka hemma på klubben så jag tror jag är på rätt spår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela