oprofessionell träning

Jag slåss och håller kroppen varm

Death from above (Mount)

Publicerad 2009-09-17 22:24:48 i Allmänt,

Kände mig sjuk och trött när jag vaknade i morse och jag ville helst ligga kvar i sängen. Men jag stapplade upp och vägde in på 87,4 kilo. Det går åt rätt håll med vikten. Bara 2.4 kg kvar till målet. När jag väl kom till jobbet så kändes allt bättre förutom en huvudvärk som inte vill släppa.

Gymmade på lunchen. Benböj, utfall och marklyft i rask takt. Kände mig stark i marklyften men benböjen var lite skakiga. Utfallen känns bättre och bättre. Kände av komplex-passet sen i tisdags men det är bara att bita ihop.

BJJ på kvällen, jag hade ett pass planerat men jag kastade ut allt jag tänkt köra och körde två armbar-varianter i stället. Vi får strypas en annan gång.  Sparringen kändes inte så bra idag, jag är helt  trasig efter för många träningsdagar i rad. Körde ett bra byte med Einar, han har blivit sjukt bra så man får akta sig och inte bjuda på något längre. Rullade ett bra byte med Stefan också men jag blev väldigt trött så jag orkade inte hålla emot riktigt sista minuten. Ska bli skönt att vila två dagar nu.

Själva passet då?

Jo, vi kikade lite på olika sätt att göra armbar from mount. Dels en explosiv variant när någon försöker göra elbow escape och sedan en variant som är mer metodisk och långsam. ATt var aexplosiv när man går in i submissions är något vi kommer att drilla mer.

Be quick or be dead

Slow and deadly

GSP visar lite en metodisk armbar

 

En riktigt bra drill, lägg märke till hur han jobbar med benen

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela