oprofessionell träning

Jag slåss och håller kroppen varm

Om det här med misslyckanden

Publicerad 2009-10-17 20:31:02 i Allmänt,

Scandinavian Open 2009 var ett fiasko för mig. Jag blev utdragen i första matchen på ett armbar. Själv hade jag ett bra armbarförsök från hich guard men det var också allt. Det är förstås ett totalt misslyckande och jag skäms för att jag att gjort min klubb och mig själv till åtlöje.

 

Men att våga misslyckas är en stor del i att utvecklas. Nu vet jag vad jag behöver jobba på. Det saknas ingen teknik utan det är tempo och attityden som bli bättre. Att köra 100% direkt i stället för att vänta på min motståndare. Jag kan ju säga som det är att jag var väldigt dåligt förberedd för tävling då jag inte gjort ett enda byte på toppen av min förmåga sen innan sommaren.

 

Det finns förstås ingen annan än mig själv att skylla på då det även är jag som håller i BJJ-träningen. Jag inser nu att det kommer att behövas en del stora ändringar i träningen och instruerandet

 

Nu är det bara att ta till vara på det man lärt sig och börja om igen. Ladda om för nästa tävling som är på lördag. Då jävlar ska guldet hem till Linkeboda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela