oprofessionell träning

Jag slåss och håller kroppen varm

Torsdag 15/1

Publicerad 2009-01-16 08:15:13 i Allmänt,

Guard, side och submit

Första passet på den nya tidigare tiden. Jag lyckades självklart fastna på jobbet och lämna kvar min hjärna där när jag stressade där ifrån för att hinna till träningen.

De tekniker vi tittade på var

- Guardpassering över benet
- Sidecontroll
- Ta sig tillbaka till guard från underläge i sidecontroll
- Figure 4 armlock

Vi tränade även att ta oss från guard till sidecontroll och därifrån avsluta.

Som vanligt avslutade vi med en halvtimmes sparring. Jag kände mig mest som en sparris och inte så mycket för sparring och resultatat var relativt halvhjärtat men ändå roligt. Det blir mycket jobb i någons guard för mig den här terminen.

Alla andra körde på bra och jag är uppriktigt imponerad av hur bra många blivit på kort tid

Vi var 28 personer på passet vilket jag tror var nytt rekord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela