oprofessionell träning

Jag slåss och håller kroppen varm

Då drar vi igång igen

Publicerad 2009-08-23 20:11:07 i Allmänt,

Då börjar terminen igen och då bör man ju blogga vad man gör .

Söndag 23/8

BJJ

Jag höll i trådarna och körde från side mount. Vi kolade på tre olika scenarion på vad man kan göra när man ligger under i side mount och hur man kan kontra detta när man ligger överst. Sedan blev det 30 minuter sparring  i side mount. Bra och tungt pass

Sport Ju-jutsu
Jonas höll i ett bra grundpass med fokus på  slag och sparktekniker. Imtensiv sparring på slutet när en stod i mitten och fick nya motståndare varje minut. Den som var inne hela bytet ville hålla sig i slag och spark medans de som bytte ville in i judon. Kul och jobbig sparring

Eftertanke
Ny avdelning i bloggen där jag försöker sammanfatta hur dagens träning har varit för mig.

Tre timmars träning är lite för länge för att kunna ha fokus hela tiden. Kände att teknikerna satt bra idag men att judon var lite slö. BJJ-passet var väldigt bra, jag kände att jag breddade mitt game från side mount med lite nya knep. BJJ-sparrningen gick bra men jag känner att jag behöber köra ännu mer styrka då jag inte orkar dra ut alla lås mot starka motståndare. SJJ-sparringen kändes bra men jag skadade tårna (igen) och efter det ver det lite haltande (hö hö) insats från mig. Behöver få upp flåset.

Länktips
Vår vän Einar har en riktigt bra kampsportsblogg som man kan läsa här:
http://faita.devote.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela