oprofessionell träning

Jag slåss och håller kroppen varm

Måndag 22/9

Publicerad 2008-09-23 13:16:00 i Allmänt,

Mer halvguard

Vi fortsatte i halvguarden och tittade på ett svep och på Eddie Bravos Old School vändning.

Här har vi svepet som även är ett försvar mot en strypning. Svepet bygger på den för oss bekanta "tornado roll". Ju mer jag använder mig av nämda rull ju mer inser jag hur användbar den är både som escape och som set up.



Vidare så körde vi som sagt Oldschool som är en av Eddie Bravos patentmanöverar.

 


Många använder sig av lockdown i halvguard och Oldschool går utmärkt att utföra då.

Halvguard är en viktig position då man väldigt ofta hamnar i den även om man inte söker den. Att ha ett par bra svep från halvguard ska ingå i alla BJJ-utöveres arsenal och därför så kommer vi att träna mycket på det. Om man hamnar i halvguarden under sparring så ska man se till att träna svepen och måstå frestelsen att bara gå till vanlig guard. Det är i sparringen som vi kan se vad som behöver filas på i teknikerna så använd den tiden för att utvärdera din förmåga och teknik.

Kommentarer

Postat av: Daniel

Publicerad 2008-09-23 13:38:10

Ser ut som ni körde lite roliga grejer, önskar jag kunde ha varit med :(

Postat av: Lars

Publicerad 2008-09-23 16:39:49

Ja, det var riktigt kul igår. Nybörjargruppen körde en enkel passering av halvguard, ett svep och oldschool. Det såg kanonbra ut, jag var mycket nöjd.



Och så var det en apa på passet. Han brottades i utbyte mot bananer. Mycket roligt att rulla med en apa.

Postat av: Daniel

Publicerad 2008-09-23 16:45:53

Va? Har Jonas redan börjat köra igen?

Postat av: Stefan

Publicerad 2008-09-23 16:58:35

Har apeman letat sig tillbaka till djungeln?

Fan va roligt!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela