oprofessionell träning

Jag slåss och håller kroppen varm

En vanlig söndagsträning

Publicerad 2008-09-15 13:01:59 i Allmänt,

Söndag 14/9

Söndag betyder inte bara slöa i soffan, det innebär även BJJ-träning för advancedgruppen. Det relativt tidiga klockaslaget 12:30 gör att det verkligen är hardcore-brottarana som samlas. Igår var det dags att lära sig tornado roll och ett par avslut med hjälp av detta. Det blev omoplata, triangel och klassikern rakt armlås.




Triangel från tornado roll tränades. Sällan har vi känt så graciösa som då

Tornado roll kan kännas som en kuriosateknik först då den känns som en väldigt omständig set up för relativt "billiga" avslut men efter ha tränat  ett tag insåg i alla fall jag att det är ett mycket bra alternativ till det vanliga raka ingångarna. När man sparras hittar man många tillfällen då man önskar att man tränat mer på tornadorullen då lägena fanns men rutinen saknades.




Tornado roll på ingång.
Efter teknikträningen var det som brukligt är sparring och för min egen del gick jag på halvfart på grund av en irriterande sträckning i höftböjaren och min tröskade axel men det var roligt ändå. Kul att se hur snabbt Martin har utvecklats i sin brottning, efter hans tävlingsdebut har han växt ett par storlekar i sin brottning och han vågar släppa lös ett riktigt brett teknikregister. Alla körde på som tusan genom hela sparringpasset och i alla fall jag blev riktigt trött och nöjd med träningen.



Rijad tar rygg. Kan det vara hans moderiktiga byxor som gör honom så bra

Kommentarer

Postat av: Daniel

Publicerad 2008-09-15 23:16:10

Jätte kul med bilder.. ..mer sånt för oss som inte kan läsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela