oprofessionell träning

Jag slåss och håller kroppen varm

BJJ Open 2008

Publicerad 2008-11-18 18:59:53 i Allmänt,

Gottfarb och Guldet

I söndags var det dags för BJJ Open I Stenungsund och Linköping skickade fyra snygga och snärtiga fighters och Lars. Redan i bilen deklarerade  Jonas ”Jesus” Gottfarb att han tänkte strypa ut folk under dagen och precis så blev det. Men att dt skulle vara en gogoplata som skulle tvinga en av hans motståndare till att kapitulera var det nog ingen som trodde. Jonas stormade igenom sin viktklass, 94 kilo, och vann alla tre matcherna på submission och säkrade guldet. Hans något melankoliske coach och tränare utförde segerdans då ingen tittade.

Undertecknad (Lars) vann sin första match genom att spöa upp en dansk raggare med de fina poängsiffrorna 12-0. Sedan tog min resa slut i -88.3 kg då jag ställdes mot den tokigt rutinerad MMA-fightern Anders Nilsson. Jag blev ägd kan man säga.

 Doktorn, Manne och Ellen kämpade tappert men fick ändå se sig besegrade i sina matcher i viktklasserna. Jag tyckte ändå att Linköpings stoltaste kämpade bar och visade upp väldigt bra teknik. Vi måste bara fysa mer och vi kan muskla på som alla andra gör.

 I öppen viktklass så ställde jag och Jesus upp. Jonas tvålade sina första två motståndare utan problem men åkte i tredjeomgången på en Brasseninja som lyckades besegra Jonas på poäng efter en tight match.

Jag drog ut mina första två motståndare i rask takt med rear naked choke respektive americana efter ett snyggt kast. Sedan blev fight på riktigt i tredje omgången. En riktigt tät match där jag låg under med tre poäng när det var 20 sekunder kvar men i sista stund fick in Sperry-flippen och mountade för fyra poäng och seger.

 I nästa omgång förlorade jag på poäng och äventyret var över för den här gången. Överlag var det en riktigt bra tävling och Jonas förgyllde verkligen dagen med sin imponerande seger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela