oprofessionell träning

Jag slåss och håller kroppen varm

Den andra sidan

Publicerad 2010-11-22 22:06:39 i Allmänt,

På den här bloggen skrivs det mest om träning och instruerande som jag är involverad i på Linköpings Budoklubb. Idag var jag tvungen att stå över måndagsträningen för att fixa med den andra sidan av driva en klubb. Långt mer fruktat än alla motståndare jag mött tillsammans är det pappersarbete som krävs  för att få det hela att rulla på.

Just är det planering inför nästa termin som är på tapeten. Schemat ska läggas, PR-biten ska ses över, instruktörer ska säkras för alla grupper. Det är mycket att tänka på och många saker ska klaffa för att vi ska få till det. Hur lägger man egentligen ett rättvist schema för fyra olika stilar när man har begränsat med plats och tid. Hur ska man tänka gällande vilka grupper som ska bäst tider.

På sport ju-jutsun har vi alltid haft skitdåliga tider men vi har ändå lycktas drilla fram riktigt bra fighters, men där handlar det mer om hjärta och att offra saker för att bli bra. När det är så givna mål som att vinna mästerskap är det lätt att bita ihop och köra på oavsett om det är sent en tisdag eller mitt på dagen en söndag. Om man bara motionstränar så är det kanske inte lika lätt att skaka fram lusten att träna när man ligger lite lagom bakis i soffan en söndag.
Alla kan inte vara fighters, det måste finnas plats för alla slags tränande under klubbens tak. Det finns motsättningar mellan stilarna i klubben och det är ett problem men jag är mer än villig att jobba på det. Det bästa vore om alla ju-jutsustilar kunde träna tillsammans, att man kunde få ut något av alla pass som vi erbjuder.  Dock vet jag att förändring börjar hos mig själv och jag har ingen lust att anpassa Sport Ju-jutsun efter någon annan eftersom vi tävingstränar hela tiden.

Jag antar att balans är nyckelordet när man ska driva en så splittrad klubb som vi faktiskt är, problemet är att det finns så många saker att balansera mot varandra. Jag har ingen optimal lösning för oss just nu. Det vanligaste frslaget är alltid ny lokal men jag tror inte att det löser något egentligen. Tittar man på konkurrenssituationen så inser man att vårat största säljargument är läget, vi ligger mitt i studentmeckat och det är vår målgrupp. Jag ställer mig tveksam till att vi skulle klara att driva en lika stor klubb någon annanstans. Vi måste inse att huvuddelen av vår verksamhet är traditionell kampsport och det står inte högt i kurs just nu. BJJ har hård konkurrens i stan och Sport Ju-jutsun kommer alltid hamna i skuggan av MMA.

som sagt, jag har inga svar på sånt här men det är mitt jobb att försöka reda ut detta liknade frågor eftersom jag är ordförande. Om det bara var enkelt skulle det heta fotboll och inte ansvarsarbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela