oprofessionell träning

Jag slåss och håller kroppen varm

Måndag/Tisdag

Publicerad 2010-01-13 21:10:16 i Allmänt,

Måndag
Drog igång lite seriöst gymmande igen. Körde lite bänkpress, snedbänk, chins och nån skum simtagsövning. Kändes skönt att få kötta lite igen. Simon den rackaren verkade ha vilat sig i form under julen då han verkade starkare än någonsin.

BJJ på kvällen med fokus på armbars vilket var roligt och givande. Daniel var tillbaka efter lite semester så jag passade på att rulla med honom för att få så mycket tips som möjligt. Kände att BJJ var roligt för första gången på väldigt länge. Har lite dåligt samvete för att jag avsagt mig instruktörsrollen den här terminen men jag har verkligen inte mer att ge där just nu. Körde att par sparringbyten men hade lite svårt att sätta fart. Jag måste verkligen jobba stenhårt på att köra så bra jag kan på sparringen. Just nu ligger jag och lökar på kanske 50%. Flippade Björn vilket kändes bra ända till jag insåg att han tänkte fortsätta rulla runt så jag hamnade underst igen, jag blev smal igen fort som fan. Björn kör bra med massa små tricks som jag försöker snappa upp..

Tisdag

Motha fuckin' komplexträning. Det värsta som finns i livet är att köra komplex men när det är klart är det så sjukt skönt. Kände mig inte direkt i jättebra form men det gick rätt bra men jag hade svårt att få ner pulsen efter fjärde vändan. Måste jobba mer kondition.

Sport Ju-jutsu på kvällen. Stressad som en ekorre dagen innan en ny istid så hann jag givet vis inte planera upp ett pass utan fick dra ett ur röven som vanligt. Fokuserade på rörelse i slag och spark och körde ett par enkla kast som tekniker. Blev en del sparring också. Körde två byten med Jesper som blivit jävligt svår att dra ut på backen. Slag och sparken kände stabil men lite slö men det beror nog på att jag hade helt slut på energi efter som jag glömt att äta under dagen.

Terminen har börjat bra och det har varit mycket folk på passen vilket är väldigt roligt. Hoppas det fortsätter så. Jag är orolig för orken inför göteborg, känner att jag snabbt blir trött men det kanske hinner ordna till sig om jag lägger på ett kol. Vikten är på rätt väg i alla fall då jag gått från runt 88 kg till 85,8 på en vecka.

Här är ett litet skönt klipp med mycket oldschool shotokan karate. Lägg märke till avsaknaden av skydd i en del klipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela