oprofessionell

Popkulturell dissektion av vardagstristessen

The freedom to say Fuck you

Publicerad 2005-08-10 14:04:11 i Allmänt,

Tre dagar kvar på jobbet. Det ska bli så skönt att sluta på den där platsen. Att jobba där är en av de värsta saker jag gjort i mitt liv. Jag vantrivs verkligen. Folket är idioter och chefrna är något förvirrade. De tycks inte förstå konceptet sommarjobbare. Ingen av oss korttidsanstälda vill vara där egentligen. Jag har dessutom med hjälp av min stora trut och katiga attityd lyckats få sparken så jag sluter en vecka tidagre än beräknat. Det är det bästa som kunde hända. Jag hade inte klarat en vecka till.

Men nu är det snart slut och då är det bara att vänta på pengarna. Jag gillar att spendera pengar och nu är det ny förstärkare och högtalare som står på programmet. Men jag ska ruva på en del av guldet likt en drake så att jag har råd att göra vad jag vill senare i år.. Studielånet räcker inte särskillt långt när man lever som jag gör. Men jag har ingen lust att dra in på något heller.

 Helllre en helg i lyx, flärd och dekadens än och sen leva som en kyrkråtta än att vara en tråkig Svensson. Det är mitt sätt att leva. Och jag lever som jag vill och jag hoppas att alla andra hatar mig för det. Jag har varken tid eller lust och beklaga mig över hur skit allt är, jag vet att alla andra redan vet att livet mer elle rminde suger. Då får man göra det bästa av det och jag försöker göra det. Nån gång så kommer allt att hinna ikapp mig men va fan, jag är ung och det är då man ska leva och vara fri.

 NIkki Sixx sa en gång att vara ung handlar om: "The freedom to say fuck you". Det är en frihet jag mer än gärna begagnar.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela