oprofessionell

Popkulturell dissektion av vardagstristessen

Borta men inte glömd

Publicerad 2005-07-12 13:13:53 i Allmänt,

Ibland händer det saker som man inte kan förstå. Jag kan inte förstå att någon som har hela livet framför sig väljer att ta sitt eget liv. Jag kan inte förstå vad som gör att det går så långt. Jag kan inte förstå att ingen märkte någonting. Hur kan världens gladaste människa vara så olycklig. För bara en månad sen brottades vi och satt i ett fotbollsmål och pratade om framtiden. Nu finns det ingen framtid längre.

Det finns inga svar, bara frågor. Det enda jag vet är att livet är värdefullt, så värdefullt att det aldrig kan var a värt att dö för. Hur illa saker än blir så finns dt alltid en annan väg ut. Jag vet för jag har levt med självmordet hängande över mig så länge. Så många gånger som jag i tanken har levt ut det, men i sista stund så har jag alltid hittat något som gör det värt att leva vidare. Jag är glad att jag valde livet, jag har så mycket som jag aldrig trodde jag skulle få nu.

Jag är bara tjugofem år gammal, jag har också hela livet framför mig. Jag kanske har glömt många av mina drömmar, men det är aldrig för sent. Det finns så mycket kvar att känna och uppleva.  Jag önskar att alla kunde känna så, jag önskar att alla insåg hur vackert livet är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela