oprofessionell

Popkulturell dissektion av vardagstristessen

Dvala

Publicerad 2005-08-16 14:06:21 i Allmänt,

Jag känner mig gammal, trött och oinspirerad. Vet vad det är som händer just nu men jag är bara så orkeslös. Helst vill jag bara ligga och titta i taket hela dagen. Kanske borde jag komma bort ett tag, jag kan inte riktigt slappna av här. Trots att det egentligen borde vara lugnt nu så känner jag mig orolig och rastlös.

 

Jag är antagligen inte så bra sällskap heller för jag är lite väl inne i mig själv just nu. Det finns spöken som aldrig försvinner inser jag nu. Rädslan för att hålla för hårt gör sig ständigt påmind. Jag är antagligen världens sämsta människa att ha en relation till. Det dåliga samvetet av att jag inte är så bar som hon förtjänar plågar mig oavbrutet. Jag önskar jag var roligare och mer spännande men jag har bara tappat glöden just nu.

 

Jag vet inte vad allt det här beror på kanske är det bara att jag är trött efter allt jobbande i sommar. Jag hoppas det är så enkelt och att jag vaknar till liv igen snart. Den här dvalan gör mig nedstämd.

Där jag är just nu i livet

Kommentarer

Postat av: klur

Publicerad 2005-08-21 00:32:45

nä. inte världens sämsta människa att ha en relation till. du är faktiskt rätt bra att ha ibland. påminner om att man inte kommer att dö i en lastbil på E4an en mörk natt mellan uppsala och linköping till exempel.

men om jag kanske skulle hasta förbi och ge dig en kram imorgon dårå, om du är hemma.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela