oprofessionell

Popkulturell dissektion av vardagstristessen

Det är ett fritt liv

Publicerad 2005-08-07 21:41:12 i Allmänt,

Det var länge sen jag skrev men jag har haft mycket att göra. Jobbat skift i snart sju veckor nu och det tar på krafterna. Men nu är det sista veckan och det ska bli så jäkla skönt att återgå till vanliga livet i skolan. Annars har sommaren varit väldigt bra. Mycket fest och hängt med mina polare så mycket som jag hunnit.

Det har varit mycket musik i sommar, jag och P har inte haft tid men jag har hela tiden skrivit nya saker och nu kan vi börja skörda från den ansträngningen. P har också kommit igång och skriver fantastiskt bra låtar igen. Ibland så behöver man en liten paus för att få nytt liv. Jag tror så jäkla mycket på vår musik. Det är bra även om våra inspelningsmöjligheter är något begränsade. VI lär oss sakta hur vi ska få till det så det låter bra. Nu har vi i princip sex låtar klara.  

 Idag körde vi en riktigt bra session med P:s ny alåt och en ny från mig. Den ena låten putsades i på studiomaner medans min låt spelades in i två tagningar  live och tillsammas. Det kändes som det fannns en viss magii den tagingen som vi sparade.

Annrs har det varit en bra helg, blev bjuden på en rejäl fylla i fredags på Platens. Jag var kanske lite väl slirig på slutet men jag hade fan roligt. Dessutom har jag börjat träna igen efter ett långt och behövligt uppehåll. Det kändes underbart att rulla igång igen. Det kändes även extra bra när Johan sa att det var skönt att ha mig tillbaka. Det är då jag vet att det är där jag hör hemma

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela