oprofessionell

Popkulturell dissektion av vardagstristessen

Alltid på väg

Publicerad 2005-08-23 16:02:29 i Allmänt,

Pysslat i lägenheten idag, var på IKEA igår och köpte lite saker som behövde monteras.JAg har bott här rätt länge nu men jag är inte nöjd med hur det ser ut än. Nu börjar det dock likna något. Sovrummet är snart komplett, jag ska bara fixa en taklampa. För mig är det viktigt att trivas hemma men det är svårt när man är student. Pengarna räcker aldrig till all det där man vill ha hemma. Men man gör så gott man kan.

Köpte en ny dator för pengarna från slavarbetet på Scan. Jag ville unna mig lite lyx och en dator är något jag verkligen behöver. Den gamla har börjat ge upp nu kan nästan inte ens kolla på film i den längre. När den kommer så börjar terminen på allvar och det ska bli skönt att börja plugga igen. JAg ser verkligen fram mot alla kurser och jag vet att allt kommer att gå bra den här gången.

För första gången så fick jag CSN-pengar utan att behöva krångla vilket känns som ett kvitto på att jag har skärp mig i skolan. Sen jag började på högskolan har mitt liv varit trasigt, det har hela tiden varit problem utanför skolan som stört. Men nu  har jag äntligen fixat allt så jag orkar ta det där sista steget och styra upp skolan också.

Just nu känns det som jag styrt mitt liv i rätt riktning nu är det bara att hålla kursen och ha lite kul på vägen.

på väg igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

oprofessionell

Lite bättre än de flesta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela